Pagina's

vrijdag 24 september 2010

Margraten in Limburg





Als je in Limburg bent móét je naar de Amerikaanse begraafplaats in Margraten gaan.We zijn er meerdere malen geweest en het blijft zeer indrukwekkend.













Er liggen 8301 Amerikaanse Militairen begraven die omkwamen in de oorlog van 1940-1945. De namen van 1722 slachtoffers, waarvan de lichamen niet gevonden zijn, staan in twee hele lange muren gegraveerd...
De sfeer is er sereen en bijna mysterieus. De begraafplaats wordt geweldig goed en mooi onderhouden. Diep onder de indruk komen we er elke keer vandaan.

4 opmerkingen:

Flora zei

"All'ombra dei cipressi e dentro l'urne soffocate di pianto, è forse il sonno della morte men duro?" (I sepolcri - U. Foscolo)

"In the shade of cypress trees, and inside the urns choked with tears, is perhaps the sleep of death less hard?" (The tombs - U. Foscolo)

Karin zei

Hoi Heleni,

Wij zijn er wel eens in de buurt op vakantie geweest, toen konden we helaas niet op de begraafplaats omdat Koningin Beatrix en president Bush die dag zouden komen, stond toen vol met beveiligers.
Ken je het hotel in de buurt?, ik weet niet meer hoe dat heet maar wel dat het heel mooi is, president Bush logeerde daar toen.
Prachtige omgeving ook trouwens, daar komen we vast nog wel terug!

Heleni zei

Ja Karin, ik weet dat pres.Bush daar geweest is en ook dat hij, volgens mij in een Kasteel, gelogeerd heeft, maar hoe welke...geen idee.
Het is inderdaad prachtig in Limburg. Wij zijn weg van Maastricht bv. Deze stad heeft zulke prachtige gebouwen. Ik zal morgen nog een collage plaatsen van een aantal gebouwen.

Karin zei

Ja mooi hoor Maastricht, wij vinden dat ook!, vooral mijn man (die is architect) kijkt daar graag rond, ik kijk meer in de winkels!!

Kasteel heet trouwens Chateau st.Gerlach!

Related Posts with Thumbnails